‘Bloggen kost té veel tijd!’
Klopt, bloggen is een hoop werk, tenminste als je het goed wilt doen. Dus als je daar geen zin in hebt, of als schrijven je eigenlijk niet ligt, dan kan je het maar beter vergeten. Toch? Nee, helaas niet! Uit onderzoek blijkt namelijk dat regelmatig een goede blog publiceren je aardig wat extra bezoekers op je website op kan leveren. En dat is toch wat je wilt?
Het belang van goede content
Traditionele mediakanalen scoren niet meer zoals voorheen, sinds de sociale media steeds meer terrein winnen. HubSpot, marktleider op het gebied van inbound marketing, constateert een wezenlijke verandering in de huidige manier van adverteren, waarin bloggen een belangrijke plaats inneemt. Want juist door over interessante onderwerpen te schrijven, thema’s waar jouw doelgroep écht wat aan heeft, bereik je je lezer. Daardoor vindt je bezoeker niet alleen jouw website, maar hij gaat je tevens als expert in jouw vakgebied zien.
Blogs zijn populair
De talloze nieuwe blogposts die dagelijks verschijnen zijn dan ook niet meer weg te denken uit het online aanbod. De onstilbare honger naar nieuwtjes en anekdotes zorgt ervoor dat dat soort verhalen mateloos populair zijn. Maar waarom eigenlijk? Het antwoord is simpel: blogs worden niet als een commerciële boodschap ervaren, maar als informatieve en onafhankelijke informatie. Niet alleen door consumenten, maar ook ook voor bezoekers van bedrijven in het B2B-segment.
De cijfers tonen het aan
Als je jouw info relevant en aantrekkelijk weet te brengen, resulteert dat al snel in een significante stijging van het aantal bezoekers op je website, die maar liefst tot 70% meer leads opleveren! Een score om even bij stil te staan! Want het genereert niet alleen meer traffic, het werkt ook in je voordeel bij de ranking in zoekmachines. Platforms als Google reageren namelijk direct op nieuwe, waardevolle content. Daarom vormen blogs die je lezer nieuwsgierig maken dan ook een waardevolle tool in je marketingplannen!
Succesvolle blogs
Een interessante blog creëren is dus de boodschap. Maar hoe doe je dat? Natuurlijk dient de inhoud iets te bieden te hebben voor je bezoeker, zodat hij geïnteresseerd is in jouw verhaal. Elk nieuwtje of wetenswaardigheid kan een prima uitgangspunt zijn, zeker als je een intrigerende kopregel kiest. Die vormt dé trigger om door te klikken naar jouw artikel. Een goedgeschreven tekst met een opvallend plaatje erbij zorgen dat jouw boodschap de juiste impact heeft!
Een professional inschakelen
Toegegeven, dat klinkt misschien makkelijker dan het is. Het ligt niet iedereen om regelmatig artikelen te creëren, die de moeite van het lezen waard zijn. Dus als je weinig tijd hebt, of je twijfelt aan je eigen schrijverskwaliteiten, dan is het een goed idee om die opdracht aan een professional over te laten. Iemand met een vaardige pen, die online de aandacht naar jouw website weet te trekken. Een investering die al snel de moeite waard zal blijken voor jouw bedrijf.
Meer info?
Als je geïnteresseerd bent wat Marida-raketeksten.nl kan betekenen voor jouw bedrijf, neem dan eens contact met me op. Ik stuur je graag meer informatie of een vrijblijvende offerte, zodat jouw bedrijf ook mee profiteert van de groeiende interesse in social media.